Danielenmarjolein.reismee.nl

Sydney baby!

Dag allemaal.

We zijn inmiddels alweer thuis in het koude Nederland (uitgeslapen en wel) maar we zijn jullie nog 1 update verschuldigd...Sydney!

19 januari zijn we daar begin van de avond aangekomen. Ons hotel lag vlakbij het centrum, dus dat was wel lekker. We hadden 3 hele dagen om de stad te verkennen en ook nog een halve dag op de dag dat we vertrokken (pas om 20.00 uur).

De eerste dag hebben we het centrum van Sydney aangedaan. Hoge gebouwen, grote winkelcentra, Chinatown (net als in Auckland wonen hier veel Chinezen. en heb je het gevoel dat je in Azie rondloopt..)..erg leuk en mooi om te zien. Ook hebben we detwee grote havens bezocht. De eerste is Darling Harbour. Een mooie havenomgeven door gezellige restaurants, barretjes en winkels met de hoge skyline van Sydney op de achtergrond. Elke avond hebben we daar lekker aan de kade gegeten. De tweede haven heeft 2 grote attracties, de Harbour Bridge en natuurlijk het wereldberoemde Opera House. En ook hier de gebruikelijke gezellige terrasjes en restaurants. Het was heerlijk weer (zon + 30 garden) dus we hebben heerlijk door de stad geslenterd.

Dag 2 stond het beroemste strand van Sydney op het programma...Bondi Beach. Voor het eerst deze reis zouden we op het strand gaan liggen.....Na een half uur durende busrit kwamen we in Bondi aan. Een 1km lang zandstrand metmetershoge golven (voor de Indonesiekenners: hoger dan die van Kuta)! Erg populair bij surfers dus (en die waren dan ook in grote getalen aanwezig). Het strand werd ingesloten door hoge klifrotsen waar de oceaan tegenaan knalde, wat weer voor mooie plaatjes zorgde. We hebben een uur heerlijk in de zon gelegen. Langer kon echt niet, want je verbrandde waar je bij stond, en hebben daarna lekker rondgelopen en(ijsjes) gegeten. Daniel heeft nog de golven getrotseerd, maar hield het al snel voor gezien (geen risico nemen zo vlak voor het einde van de vakantie). een verstandig beslissing bleek later. Eenmaal terug in ons hotel was er breaking news op de TV. 3 extreem hoge golven op Bondi Beach zorgden voor circa 60 gewonden en 1 dode.....

Dag 3 opnieuw een stranddag. Dit keer zijn we naar Manly Beach gegaan. Hiervoor moet je eerst een half uur met de veerpond. Vanaf de veerpond heb je een mooi uitzicht op de skyline van Sydney met op de voorgrond het Opera House met daarachter de Harbour Bridge. Manly is een gezellige buitenwijk van sydney gelegen aan het strand. Het was weekend (en ook vakantie) dus extreem druk. Toch hebben we daar heerlijk paar uurtjes in de zon gelegen. En omdat de golven niet zo extreem hoog waren als bij Bondi Beach, hebben we ook nog even in de golven gespeeld. Zelfs Marjolein durfde het na haar traumatische Kuta-ervaring (2 jaar knieproblemen) aan om aan de hand van Daniel zich mee te laten sleuren door dit geweld.

En toen was het 23 januari.....tijd om te gaan. Ons vliegtuig ging pas om 20.00 uur en we moesten al om 11.00 uur uitchecken. Om niet teveel te zweten zijn we lekker naar de Bios geweest (alsof we niet genoeg zouden zitten en film kijken de komende 30 uur....). En natuurlijk nog lekker een Starbucks gescoord.

En nu zijn we dus thuis na een lange vlucht. We zijn uitgeslapen en alweer helemaal gewend. Klaar om weer aan het w*** (verboden woord voor nog 4 dagen) te gaan. We kijken terug op een fantastische ervaring. Iets wat we nooit zullen vergeten en nog lang van zullen genieten. We vonden het erg moeilijk om weer naar huis te gaan en als het aan ons lag, hadden we nog langer gebleven....maar aan al het moois komt een eind. Toch is het weer fijn om onze familie en vrienden weer te zien (we begonnen jullie stiekem wel te missen).

Maar...gelukkig hebben we de foto's nog...(en video's natuurlijk). Het zijn er miljoenen dus het zal nog wel even duren voordat alles is geordend. We vertellen graag over onze ervaringen van de afgelopen maanden. Mocht je zin hebben, je bent van harte welkom om bij ons de foto's en video's te komen kijken...vinden we leuk.

Tot slot willen we natuurlijk iedereen bedanken die ons gevolgd heeft de afgelopen maanden. Ook iedereen die ons heeft gesmst, gebeld, gemaild en berichten heeft achtergelaten op de site. We hebben het erg gewaardeerd!

Groetjes,

Daniel en Marjolein

PS1: Klik hier voor de foto's van Sydney

PS2: Klik hier voor de video's van Sydney

PS3: Voor alle ajaxfans:Sinds ons vertrek uit Nederland gaat het alleen maar slechter met Fijenoord (wat doet Jhonny van BurgerKing daar??). Tegen betaling willen we best wel weer weg gaan hoor....