Danielenmarjolein.reismee.nl

Klaar voor de start...

Namaste

Hier een laatste berichtje voordat we beginnen aan onze grote tocht! Gister zijn we met de bus van Pokhara naar Kathmandu gereden. Het is een stuk van 200 km waar je normaal zo'n 7 uur over doet. Dat is op zich al lang, maar gister werd dat ruimschoots overtroffen. We hadden een bus uit het jaar nul. Al hobbelend gingen we richting Kathmandu. Om Kathmandu te bereiken moet je vlak voor de stad een grote pas over. En daar ging het mis. Een kilometer voor de top had een vrachtwagen pech gekregen en aangezien de weg zo''n 2.5 meter breed was, was er dus een problee. Gevolg; een extreem lange file, waar we bijna 4 uur in hebben gestaan. In het donker bereikten we pas Kathmandu.

Vandaag rustig aan gedaan. We hebben de laatste spullen voor de trek aangeschaft en ik ben naar de kapper geweest, wat op zich weer een hele belevenis is hier. Morgen worden we om 5.15 uur opgehaald door onze gids en drager om naar het busstation te gaan. Daar nemen we de bus naar Jiri. Normaal zou je daar zo'n 10 uur over moeten doen......

En dan gaat het beginnen. Bij ons profiel kan je de voorgenomen route lezen. Grofweg gezien kan je de tocht in 3 fases delen. Als eerste lopen we in 8 dagen naar Namche Bazaar. Een tocht door het middelgebergte. Vergelijkbaar met de Poon Hill trekking die we gedaan hebbe. Het wordt wel erg zwaar omdat we elke dag een pas over moeten. Dus elke dag stijgen en dalen. Vanaf Namche Bazaar(3500m) gaan we de hoogte in. In een week tijd stijgen we naar bijna 5600 meter. De top van de Kala Pattar is ons doel. De derde fase bestaat uit een lastige tocht over de Cho La pas naar de Gokyo vallei, vanuit daar lopen we weer terug naar Namche Bazaar.

Waarschijnlijk zullen jullie de komende weken niets van ons horen. Geen bericht is goed bericht zeggen we dan maar. Het zal jullie niet veel verbazen, maar we duiken voor de verandering maar eens vroeg ons bedje in....

Ohja, de video's:

klik hier voor het uitzicht dat we hebben gefilmd op Poon Hill

Klik hier voor de video van ons kabouterhuisje in Pokhara.

Tot over 3.5 weken!

Groetjes,

Daniel en Marjolein

Jorn

Heeeeeeeeel veeeel plezier! Bij deze een heel grote HUP voor jullie alletwee.

sebas

Danoontje powerrrrr !!! Zet hem op zou ik zeggen, hopenlijk geen pech meer onderweg ! Ik hoop niet dat we 3,5 week niks horen omdat je bij de kapper bent geweest, maar succes aldaar....

moentje

Zo wat ziet dat er allemaal tegek uit zeg!!! Helemaal top dat jullie wat filmpjes en foto's erop zetten, dan kan ik even meeliften op al het moois wat daar te zien is. Als jullie dit lezen hebben jullie de tocht achter de rug. Ik ben zeer benieuwd naar alles wat jullie dan weer hebben beleefd en hoeveel de stand is met scrabbel natuurlijk (als jullie tijd hebben om nog een potje te spelen) Ik denk dat Daniel al heeft opgegeven ZET HEM OP MARJOLEN! :) In nederland geniet ik volop van het seizoen dat HERFST heet waar de wind je om de oren blaast en de regen op mijn bolletje klettert!! Spreek jullie weer snel!!!

x ronald

Rita Peters

hallo Daniel en Marjolein,

Erg leuk om jullie belevenissen te lezen en wat een prachtige foto's hebben jullie gemaakt.
Wij wensen jullie heel veel succes toe met de tocht die jullie nu gaan maken en kijken uit naar het verhaal en de foto's.

Groeten Yvonne en Rita

Earv

Een week uittrekken om van 3500 m naar 5600 m te klimmen? Hebben jullie niet per ongeluk een bejaardenreis geboekt? In Alaska deden we 1100 m in een middag (en weer terug) :))

Zonder gekheid: heel veel plezier daar en kom vooral helemaal intact weer terug!