Danielenmarjolein.reismee.nl

Pokhara

Dag allen,

We zijn in Pokhara! Het was een 7.5 uur durende bumpy ride met de bus vanaf Kathmandu waar we 1 nacht zijn geweest. Wat we er van gezien hebben viel niet tegen. We hoorden van veel kanten dat Kathmandu niet de plaats is waar je wilt zijn. Maar wij vonden het er erg gezellig uit zien. Dat komt wel omdat we in Thamel verbleven, de backpackerswijk van de stad. Hier zijn alle bars, souveniershops en restaurants te vinden.

Op weg naar Pokhara zagen we echter een ander Kathmandu, namelijk 1 grote vuilnisbelt en gebouwen die op insorten staan. Er werd ons vertelt dat er nauwelijks voorzieningen zijn. Vuilnis wordt niet opgehaald, de riolering werkt niet en er is soms dagenlang geen electriciteit beschikbaar. Vanaf ons balkon van ons hotel kun je zien hoe dat er ongeveer uit moet zien (klik hier voor video).

In Pokhara aanbeland hebben we de taxi naar ons huisje genomen. Pokhara zelf ligt gedeeltelijk aan een meer. Ons huisje (Maya Devi Village)ligt op circa 3 kilometer uit de stad aan het meer. Het is er rustig en onwijs mooi De eigenaar is een Brit. Hij leidt ook een paragliding company. Er staan 5 huisjes. 3 voor de medewerkers, 1 opberghuis en 1 voor gasten. En in dat ene huisje zitten wij dus, ver weg van alle drukte in de stad! Het is een rond huisje in een prachtige tuin. Beneden is de woonkamer met een douche en boven een masterbedroom!

Vanacht hebben we het klokje rond geslapen. Was ook wel nodig aangezien we de laatste 2 dagen maar 7 uur geslapen hebben. Vanochtend stonden er heerlijk pannenkoeken op ons te wachten. Na het ontbijt zijn we in 30 minuten langs het meer naar het centrum van Pokhara gelopen. Naast Kathmandu is dit de enige toeristische stad in heel Nepal. Vanuit hier is van alles te doen. Je kunt de bergen in trekken naar het Annapurna gebied, je kunt bootje varen, raften, mountainbiken, paragliden, noem maar op. De stad heeft dus vanalles te bieden; bars, soevenierswinkels, restaurants, outdoorwinkels massagesalons en reisbureaus volgen elkaar op in 1 lange straat (soort van Oostzaan, maar dan leuker....). Alles is er te koop en te eten (werkelijk heerlijk!!). We hadden ons ingesteld op primitieve omstandigheden, maar daar is totaal geen sprake van.

Er is slechts 1 minpuntje. Pokhara wordt omgeven door de hoogste bergen ter wereld, alleen....we hebben ze nog niet gezien. De afgelopen maand heeft de zon alleen maar geschenen, maar sinds wij gister zijn aangekomen zijn er wolken en komt de regen aan het einde van de dag met bakken uit de hemel. Vanmiddag veranderde de straat in een wildstromende rivier. Zeer ongebruilijk voor de tijd van het jaar. De Nepalezen snappen er zelf ook niets van. Volgens het weerbericht moet het vanaf morgen wel iets beter worden en over een aantal dagen moet de zon helemaal terugkeren. We hopen dat we de komende dagen dus wat foto's kunnen plaatsen van besneeuwde bergtoppen.

De komende dagen willen we van alles doen, maar daarover de volgende keer meer. Klik hier voor de foto's van Pokhara.

Nu eerst revanche nemen voor de nederlaag met scrabble van gister!

Groetjes

Daniel en Marjolein

mamsie

Die e-mail bij nieuw verhaal werkte vandaag niet. Bij paps ook niet. 't is dat ik zelf maar eens ging kijken ....

sulawesi

Ik had me nog niet aangemeld .Wetterzentrale geeft de komende dagen vriendelijk weer bij jullie met in de dalen temperaturen van ongeveer 20 graden. Dus die besneeuwde toppen gaan jullie vanzelf wel zien. Wij krijgen woensdag buien bij 8 graden. Herfst. We maken ons op voor de herfstvakantie. Die is volgeboekt met Jaap, Dik en Anneke, Paul en Annet, Gerrit en Lineke en Budapest. We zijn verder gezond. Marjolein veel dank voor de boeken. Erg attent. Ik ben er gelukkig mee. Alle goeds, Arie

moentje

Hey Daan en Marjolein,

Als ik jullie verhaal zo lees denk ik dat julie het onwijs naar je zin hebben. Vind het zeker leuk om wat van jullie te horen en Daan je weet het hé... Als je hulp nodig hebt met scrabble moet je bij mij zijn. Marjolein jouw vakantie kan niet meer stuk door van Daan te winnen met scrabble. Geniet van de mooie bergen want ik begrjip van Arie dat jullie die zeker nog gaan zien. x ronald

mamsie

vandaag in een recept tegengekomen: 'eekhoorntjesbroodbouillonextract' : dat moet veel punten opleveren.

Jaury

'er' is dat een woord?

Moentje

"er" is zeker een woord Jaury vind je dat niet een beetje een domme vraag?:)